20 December 2010

~ Kisah Si Gadis ~

Si Dia
Perlulah mengetahui banyak perkara tentang gadis,
Antaranya ialah :
1. Bermanja-manja
Seorang gadis itu seka mermanja-manja. Mungkin tidak semua gadis yang bersifat manja. sifat manja adalah sesuatu yang sangat subjektif kepada seorang gadis. walaupun pada hakikatnya tidak semua gadis akan menunjukkan sifat manja, namun jauh d sudut hati sememangnya terselit sifat manja itu.
2. Mahu di pujuk.
Lazimnya lelaki akan rasa meluat bila melihat seorang gadis atau buah hati mereka merajuk. Namum mereka harus tahu bahawa seorang gadis itu mahu di pujuk. Pujukan itu perlulah ikhlas dari hati. So, kepada si jejaka sila belajar untuk memujuk kekasih hati anda.
3. Kejutan atau lebih di kenali sebagai Surprise !!!
Seorang gadis itu suka akan kejutan. saya sendiri suka akan kejutan. bayangkan jika d hari lahir anda, si jejaka hadir di rumah anda dengan membawa sekotak kek..Oh, so sweet !! dan juga bayangkan jika si dia menjemput anda di rumah dengan penuh gentleman untuk mengajak anda keluar. Oh, sanagat surprise bukan...So, nyata sekali gadis aka perempuan suka kan kejutan..
4. Perhatian
Perempuan juga suka akan perhatian. Perhatian di sini adalah lebih memfokuskan kepada rasa tanggungjawab yang perlu ada dalam diri pasangan anda. cuba bayangkan jika si jejaka akan menghantar SMS kepada anda bertanyakan khabar anda setiap hari dan mengakhiri malam anda dengan ucapan 'gud nite, selamat malam, love you dan sebagainya'. Bukan kah itu perhatian yang +ve dan sangat di impikan oleh setiap gadis aka perempuan.
5. Kesetiaan
Yang no.5 ni paling penting. Kepercayaan dan kesetiaan adalah tunggak utama dalam sebuah perhubungan. Kesetiaan bukan lah sesuatu yang boleh dipermainkan. Ianya memerlukan 100% komitmen. tanpa adanya kesetiaan, sebuah hubungan itu tidak akan sampai ke penghujungnya. Oleh itu, cobalah untuk setia. Seperti mana lagu Kris Dayanti...Cobalah Untuk Setia... OK

No comments: