04 April 2011

::peristiwa di mesin ATM ::

Hari ni aku ada la kelas seawal jam 10 pagi. tak tahu la tu awal ka x kan but aku rasa awal la tu. gerak dari rumah pun da kira lambat jugak la di tambah pula kena singgah stesen minyak sebab minyak kereta aku da lip lap lip lap. So, singgah lah untuk mengisi minyak. Isi punya isi Ops.....jam da menunjukkan lagi 5 minit jam 10:00 pagi. Huh...punya la pecut nak g kelas. Aku kan budak bayek...mana pernah masuk kelas lambat hihihi.......
Ok, kelas pun berjalan seperti biasa dan berakhir pada jam 1:00 petang. Seperti yang di rancang, aku bersama Ecah memang akan ke BP bukan BP stesen minyak tu tau..ni BP yang aku maksudkan ialah Batu Pahat. Untuk tujuan apa, itu x penting untuk korang tahu hahaha...sebenarnya untuk menjelas kan saman parking MPBP. Padan la dengan muka aku sebab x pamerkan kupon parking kat depan cermin kereta. Kan dah kena hahahaa....selalu dah kena benda ni tapi x pernah nak beringat. Kat Melaka dah kena, Kat JB dah kena, Kat BP dah kena...hihihi padan la muka kan...BUT its only RM30 la..kalau RM 300 sah-sah la aku kena mintak bantuan kepada sumber utama aku iaitu Pa & Ma. Hihihi....ni pun ak melangsaikan saman ber-tong-tong bersama my fren Lyn. So, next tiime beringat2 lah kan.
Sebelum g BP tu, aku singgah la kat mesin ATM kat dalam U ni...tengah2 queue tu, aku d sapa oleh seorang budak. Muka ingatkan dak Semenanjung..x budget pun dia tu budak Sabah. Tiba2 dia tegur..(Ikuti Perbualan seperti di bawah ini :)
Budak : Kakak ni ex-PoliKK kan.
Aku : Ya, kenapa ya ? Macam mana tau ?
Budak : Saya junior kakak rasanya....
Aku : Oh, ya la..kakak batch2 awal2 tu...Kamu amik kos apa?
Budak : Saya Awam.....
Aku : Oh..sama lah kita tu bah.... (Bah tu wajib ok..)
Budak : Kakak ka yang sambung master di sini ?
Aku : Hah !! (Blurr Sekejap)
Aku pun menjawab.....ya, smbung sini.
Budak : Kakak ni adik Puan Shima ka?
Aku : Ya, saya la adik dia..kenapa sama ka muka kami ? Hihih
Budak : Ada la iras2 tu..sebab tu saya tegur.
Aku : Bah ok la..kakak mau akim duit dulu.
Budak : OK kak...(kami pun bersalaman) -End of the Story -
:: kesimpulannya, rupa-rupanya tanpa ku sedari ada jugak orang yang kenal aku dan aku x kenal dia.... ::

No comments: