22 February 2011

:: The Clay Dex ::

Kisah ini berkisarkan tentang geng Clay Dex. Sebenarnya Clay Dex adalah hasil daripada panggilan asal “Keledek” Cuma ianya di komersilkan dengan panggilan “Clay Dex”. Nama ni asalnya bermula daripada panggilan yang diberikan oleh emak Lyn kepada Lyn…(Betul kan Lyn) dan sebenarnya ianya sangat berkaitan dengan kehidupan kami

di Parit King atau lebih dekat lagi atau di spesifikkan lagi di rumah kami di Taman Manis. Kami seperti Keledek yang kan berkumpul bersama2..tergolek2 macam keledek…(Especially masa bulan pertama dulu..internet rumah x masuk lagi)

Clay Dex ni di anggotai oleh 5 orang iaitu aku, Ecah, Lyn, O’Shie dan juga Nisa. Tapi kini Clay Dex hanya tinggal berempat sahaja di sebabkan seorang Clay Dex kena menyahut seruan kerajaan untuk berkhidmat di PoliKK.. Huhuhu…(welcome back to KK nisa..setelah bertahun2 merantau). Kini tinggal lah kisah kami berempat di Parit Raja yang tercinta.

Aktiviti lapang Clay Dex..huh..part ni x boleh cerita lebih sebab banyak “sensored” hahha.. Clay Dex gemar untuk berukumpul dan tgk movie sama2, makan kat tikar ajaib, makan bakso kalau rasa teringin sangat, makan roti nan (bila shida teringin )..eh bukan shida jer..semua la nak…serta Clay Dex juga akan bermain UNO, Happy Family, Main cangkul, Main 9, Main 11, Main Pair, Main Ecah” dan juga mainan yang baru diberi nama ialah main Zupppp. (hanya Clay Dex memahami maksud permainan2 ini). Itu lah aktiviti lapang Clay Dex.

Ok ni kisah lain mengenai Clay dex pulak. Nak di jadikan cerita, every Selasa adalah kelas Modelling in Water Resources Management. So, semua orang kena bawa laptop sendiri. So, for sure lah semua akan bawa beg belakang kan. Huh…terasa seperti zaman kanak-kanak Ribena pula bila menggunakan beg belakang yang berisi laptop itu. Hahaha…..

Oh, ya…ada 1 cerita lagi yang rasanya belum diceritakan. Sate Rahmat…Huh.. terbaekkk beb…Aritu Ecah belanja makan. Pergghhhhh….memang marvelous and tip top on the top meletoppp la. Just imagine 40 cucuk sate di makan oleh 4 orang. Tu belum lagi makanan sampingan yang dipesan. Huhuhu..perut ka tong dram tu.Hihi..xpa, yang penting makan untuk hidup Ok (Credit to each sebab belanja makan sate malam yang indah itu )

Erm…kesimpulannya, kami akan buat aktiviti yang sukar di rancang. Kadang2 Clay Dex ni pelik jugak tapi pellik tapi benar hahah…. Erm..ok lah sekian saja corat coret tentang Clay Dex. Will continue if ada story yang Panazz !

~Pic 1 : Budak Sekolah Balik dari Sekolah ~
~Pic 2 : Budak Sekolah g makan Sate Rahmat..(bapak kenyang woii...) ~

1 comment:

Nurul Afzan said...

wahahaha...
i like post nih..memang dasar tak bulih diet...